Het is u wellicht bekend, het wordt steeds belangrijker om een responsive of aparte mobiele website te hebben. Steeds meer mensen gaan via hun smartphone browser websites bezoeken. Als uw website niet makkelijk te bekijken is, kijken ze gewoon verder. Google gaat hierop inspelen, want verdient uw website wel zoveel credits om bovenaan te staan als uw bezoekers helemaal niets met uw website kunnen doen?

Het antwoord van Google is, nee die credits verdient u niet. Bezoekers haken namelijk af als u geen mobiele website heeft en dat betekent dat de waarde van uw website minder groot is. Er kan nog zoveel nuttige informatie op staan, het is niet makkelijk mobiel zichtbaar.

In de periode 16 t/m 21 april heeft Google alle websites gecrawld. Heeft u geen mobiele website? Dan ziet Google dit en kan u vanaf 21 april rekening houden met een zogenaamde ‘downgrade’. Voornamelijk gericht op de mobiele telefoon. Het is vrij eenvoudig om te controleren of Google uw website geschikt vindt voor mobiel gebruik, er staat namelijk ‘voor mobiel’ bij (afbeelding).

Zorg dus dat u de beschikking krijgt over een mobiele of responsive website, het telt mee. Minder hoge resultaten in Google betekent minder bezoekers, wat weer zal resulteren in minder klanten.

mobiele-website-en-google-resultaten

Afbeelding: voorbeeld mobiel zoekresultaat.