weBLOGics
- Gegevens
- Geschreven door Stephan Simons & Jurgen de Jonge
- Gepubliceerd: 24 april 2015
Op 24 april 2010 begon het allemaal; Kamer van Koophandel, de eerste opdracht en daarmee het officiële begin van Weblogics. Nu, precies vijf jaar later, is er een jubileum behaald en blikken we terug op de afgelopen vijf jaar. Wat is er nou allemaal precies veranderd, zowel in websites als de manier van zaken doen?
Begin bij het begin
Het begon bij Stephan, die wat werkzaamheden op het gebied van websites had gedaan en dacht: iedereen heeft een website nodig; waarom zorgen wij er niet voor dat ondernemers voor een relatief klein bedrag hun eigen website konden maken? “Ik benaderde Jurgen, die altijd al met websites bezig was en er veel verstand van heeft, met het voorstel om samen een onderneming te starten. Niet vanuit een ondernemingsplan, maar vanuit een idee”. Jurgen zag dit ook zitten en zo begonnen wij Weblogics, eerst nog met een streepje ertussen (Web-Logics), wat later veranderd werd naar Weblogics.
Eerste klant
Onze eerste officiële klant was Bloom Beauty Treatments van Nilusha Putman. Nog steeds is Nilusha een tevreden klant en er zijn ook plannen om haar website na vijf jaar een grondige update te geven. Het internet verandert, stijlen van de websites veranderen en Nilusha wil hier graag in mee gaan. Daarna ging het hard: HTC Concepts, MondialPack en InPharmaTrading namen websites bij ons af. Toch wel een erg mooie start voor twee studenten in Amsterdam.
Het logo
Ons logo was het eerste wat wij zelf moesten realiseren. De naam zegt het al: Weblogics = Web & Logics. Web staat voor het World Wide Web, de verklaring van de wereldbol in ons logo. Logics staat voor logica. Kortom World Wide Web Logica; daar staan wij nog steeds voor.
Onze eigen website
Ook wij begonnen bij het begin, onze website: met wat plaatjes en vooral tekst was het een vrij simpele website. Weinig toeters en bellen. Ons doel ermee was vooral om de klant te kunnen informeren van onze diensten en prijzen.
Binnen een jaar hebben we een nieuwe website kunnen ontwikkelen. We vonden dat onze website niet aantrekkelijk genoeg was en besloten om dit om drastisch om te gooien.
De nieuwste website kwam volledig in de huisstijl van Weblogics. Het Weblogics-blauw, zoals wij het graag noemen, was een ‘rode’ draad door onze website. We kregen een uitgebreide dienstverlening en we konden bezoekers laten zien wat we nou echt hadden te bieden: websites, webshops, onderhoud en SEO. Met deze website hebben we behoorlijke stappen kunnen maken omdat klanten inzicht hadden in wat ze kunnen verwachten: aantrekkelijkheid en kwaliteit. De website kan er nog zo goed uit zien, maar als het backend systeem (achterliggende systeem dat de bezoeker niet ziet) niet goed functioneert… schiet een bezoeker er weinig mee op.
Een kantoor
Hoewel de werkzaamheden eerst plaatsvonden vanuit huis bleek in 2014 dat een nieuwe stap nodig was. Op 1 november 2014 hebben wij onze intrek genomen in het Entrada complex naast station Van der Madeweg. In huis was er veel afleiding door de dagelijkse perikelen. Zo raak je sneller afgeleid en daarnaast zorgt het uitnodigen van klanten in huis niet voor de beoogde professionele uitstraling. Voor diegene die ons kantoor nog niet gezien hebben, jullie zijn van harte welkom voor een lekkere kop koffie (Nespresso!).
Ontwikkelingen
De ontwikkelingen liegen er ook niet om. Waar het allemaal begon met een simpele website zijn we nu in staat om de klant te voorzien van een volledig pakket. Van logo tot huisstijl tot zelfs een bedrijfsfilm en natuurlijk een nieuwe website met alle nieuwe snufjes. Zo kan de klant met al haar vraagstukken bij ons terecht, iets wat de klant fijn vindt en wat wij graag doen voor de klant. Zo hebben wij veel verschillende websites in beheer en nemen wij voor enkele bedrijven de social media updates voor onze rekening. We gaan helemaal mee met de tijd en de daarbij behorende wensen van klanten.
Rozengeur en maneschijn?
Is dan alles zo florissant geweest zoals wij nu doen voorkomen in dit artikel? Welnee, ook wij hebben onze moeilijke periodes gekend. Elk bedrijf heeft te maken met moeilijke momenten, wij ook. Niet alle klanten zitten op één lijn met onze gedachtes, maar we proberen te luisteren naar de klanten om zo een goed mogelijke oplossing te realiseren.
Waar staan we nu?
We vinden van onszelf dat we momenteel een vooruitstrevend bedrijf zijn die met zijn tijd mee gaat. Wij zijn op de hoogte van de laatste veranderingen op website gebied en houden onze klanten hier dan ook altijd van op de hoogte. Het is belangrijk om de website up-to-date te houden, omdat bezoekers van websites er een beeld over het bedrijf bij vormen. Afbeeldingen en responsive websites (mobiel) komen beide neer op conversie, hetgeen we natuurlijk zoveel mogelijk voor u willen realiseren.
We zullen ons blijven ontwikkelen, we blijven onze klanten en de markt op de hoogte houden en streven naar een goede samenwerking met iedere partner.